Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R97u66d24o10l55f 54S62t12a26r44y 6188187808

Jak se chce kontolovat, zda ti co by pobirali zakladni prijem, ziji v nasi republice?

0/0
7.1.2017 8:47
Foto

R43o67m27a83n 25K57o40z15e56l 4747596273354

U základního příjmu mne napadá, zda by to hodně nepohýbalo s cenami - dost lidí by to asi ihned využilo na nákup něčeho, na co dosud neměli a proč by obchody nereagovaly nebo zda by někteří zaměstnavatelé nesnížili mzdy - lidi by zas tolik neprotestovali a důvod ke snížení mzdy se vždy nějaký najde a okecá.

0/0
7.1.2017 0:07
Foto

M52i49r26o47s69l24a97v 78M76a83c71e64k 5811935730782

Nápady s nepodmíněným příjmem v podstatě jen napravují nesmyslné zvyšování věku pro odchod do důchodu. Proto prvním krokem musí být vrácení původnícho důchodového věku. Poté můžře být buď zaveden nepodmíněný příjem, a to nejlépe postupně, od nejstarších obyvatel a ž po ty nejmladší.

0/−2
6.1.2017 19:56
Foto

D47a18l23i90b40o49r 59B51a24r22t86o30š 5834480487889

zvyšování věku odchodu do důchodu je nesmysl, ale nesouvisí se ZP.

0/0
6.1.2017 21:16
Foto

D57a15l38i24b42o11r 46B38a41r96t71o13š 5444890507779

Váš nápad se zkracováním pracovní doby je vynikající....podívejte se na tato čísla....v roce cca 1970 jsme dostali volnu sobotu a to jen 25 let po válce. a od roku 1970 do dneška uplynulo 46 let a žádný volný den jsme nedostali i když nám produktivita práce stoupla mnohemkrát více než v období 1945 až 1970

Jedině nesouhlasím s tím, jak píšete, že to musí být při zachování současného platu. To je špatně. Musí to být se zvýšeným platem, protože onen volný den nechcete jen tak prosedět před nudnou českou televizí, ale něco dělat, někam jet, někde si dát něco k jídlu, koupit knihu, a tak dále ..a tak nutně potřebujete více peněz na aktivity, které budete vykonávat v tom volném čase...to dá rozum

0/0
6.1.2017 18:44

Z92b95y43š82e28k 77H74l10i35n13k60a 3491403580403

Životnost takového nápadu si můžete ověřit velmi jednoduše. Založte si firmu, zkraťte v ní pracovní týden na 4 dny a dávejte zaměstnancům větší mzdu, než konkurence. S ohledem na takové podmínky můžete očekávat, že budete mít luxusní výběr z velmi kvalifikovaných a produktivních lidí, tedy je tu určitá šance na schopnost konkurovat "tradičním" firmám.

Za dva roky pak můžeme prodiskutovat výsledky. :-)

+5/0
6.1.2017 18:52
Foto

D87a35l65i36b66o61r 72B41a18r76t25o29š 5374140697119

klidně pokud budu mít na 90% všech prací roboty, kteří pracují 24/7 a pokud mé výrobky půjdou na dračku....:-):-):-):-)

a proč tedy mocipáni zkrátili pracovní týden a dali nám volnou sobotu před 46 lety,,?? víte to?

0/0
6.1.2017 18:57

Z45b28y90š86e11k 30H70l23i57n79k34a 3631913700863

Na mocipány se vykašlete, ti jen kradou. Navíc sice mohou nařídit zkrácení pracovního týdne a vyšší minimálku, ale už ne to, aby někdo za takových podmínek zaměstnával lidi.

Stávající zákony vám takový pokus umožňují, tak se starejte, vymyslete si vhodnou produkci a zajistěte si odbyt.

+1/0
6.1.2017 19:07
Foto

D97a52l71i15b75o77r 37B77a46r84t28o27š 5634900727159

když je zkracování racovního týdne dle vás nesmyl, tak vysvětlete proč nám byl zkrácen pracovní týden pře 46 lety kdy jsme dostali volnou sobotu....a myslím, že zrovna vám ta volná sobota dělá vemi dobře, nebo byste raději pracoval jako v dobách Dickense...18 hodin denně 7 dní v týdnu a výdělek asi tak sto korun za týden...líbilo by se vám to milý pane?

0/−1
6.1.2017 20:30

Z97b88y84š69e62k 39H38l68i74n76k85a 3121133680123

Já netvrdím, že je to nesmysl. Já říkám, že to máte vyzkoušet, když to navrhujete. Protože říct, že někdo jiný má za vás zařídit, abyste měl kratší pracovní týden za víc peněz, umí kdejaký trouba. Tak jen ukažte, že nejste trouba, ale skutečný ekonom, jak o sobě tvrdíte.

Nebo pokud jste zaměstnanec, jděte za svými odbory a přesvědčte je, že je to potřebné a prospěšné.

0/0
6.1.2017 20:57
Foto

D54a19l34i53b23o60r 36B41a33r98t43o71š 5684460397979

to není za mne..to udělal stát chápete a já nejsem stát...chápete?

0/0
6.1.2017 21:06

Z18b59y90š48e93k 39H41l57i39n77k94a 3291733740683

Nechápete vy. Stát může zákonem zkrátit týdenní pracovní dobu a zvýšit minimální mzdu, ale už vám nemůže zařídit, že najdete nějakou práci. Leda by se stát vrátil k totalitě.

Ve Francii před nějakými více než třiceti lety zkoušeli kratší pracovní týden, ale nějak se jim to nezdařilo.

Věci se totiž mají tak, že 8 hodin/den a 40/týden je patrně optimální pracovní doba. Protože na jedné straně máte dostatek osobního volna a času na regeneraci, na druhé straně je to ještě dost času, abyste se mohl ve svém oboru stát v rozumné době odborníkem (uvádí se 10 000 hodin prakticky věnovaných nějaké činnosti, při kratším pracovním týdnu pak trvá déle, než se člověk stane odborníkem) a aby váš čas byl v daném dni efektivní (každá pracovní doba má nějaké ztráty, u kratší pracovní doby/den je pak podíl ztrát už moc velký).

Já jsem už ve věku, kdy bych kratší pracovní týden uvítal. Ale namísto vykřikování o tom, že stát to má zařídit za mě, se zařizuju sám tak, abych mohl mít menší spotřebu, tedy i menší příjem a zachoval si stejnou míru spokojenosti.

+2/0
6.1.2017 21:26

J74a91n 74P93a73v50e39l 8453722748896

Není to optimální doba. Je to jen doba, na které se dohodl civilizovaný svět. Kdyby se dohodl na sedmi hodinách, mluvil byste teď o sedmi hodinovém ideálu.

0/0
6.1.2017 21:43

Z51b96y93š91e98k 70H65l27i94n62k18a 3391693950793

Četl jste to zdůvodnění?

0/0
6.1.2017 21:49

J55a58n 92P85a61v72e57l 8173682768936

Zdůvodnění je wishful thinking. Logické argumenty tam nevidím. Pokud jsou, mohl byste je napsat? Proč je sedm hodin špatných na regeneraci a výkonnost a osm dobrých? Jediný dobrý důvod, který já vidím, pro 8 hodin jsou 24 hodinové směny, kdy máte přesně tři za den.

0/0
7.1.2017 9:08

Z95b98y61š45e84k 10H96l95i45n48k58a 3671223760343

Já nepsal, že je 7 hodin špatných a 8 dobrých, ale to, že se PATRNĚ jedná o optimální dobu i s ohledem na další faktory, než jen výkon pro danou směnu.

0/0
7.1.2017 10:05
Foto

D21a65l38i14b94o93r 47B25a56r52t83o10š 5264810817309

debata nebyla o tom, jeslti něko nějakou práci najde ale o tom jeslti zkrátit pracovní dobu

těch 10000 hodin se ale počítá jen na národnsotíní úrovni a musíte je mít odpracovaní ve svých 20 letech.......ale to nevadí to jsou asi jen tak 3 hodiny denně, nebo 4-5 hodin, když započátáme že jse nezačal v kolábce a že si přece ejn někdy musíte odpočinout....u světoví úrovně je to 20 000 hodin....

ale uveědomte si, že tu volnou sobotu před 46 lety vám DAL STÁT.....

0/0
6.1.2017 21:54

Z98b95y10š18e30k 42H93l64i21n93k31a 3461213430803

Jedna věc je zbožné přání mít za co nejmenší námahu co největší užitek. To bych měl také, ale jsem realista.

Druhá věc je, zda a kdo vám na takové přání přistoupí.

K těm hodinám pro získání odbornosti - v mnoha oborech není reálně možné, abyste stihl dané penzum do 20 let svého věku. Tedy tvrdíte nesmysl.

Co se týče volné soboty v našem státě, jednalo se o opatření v totalitním systému, kde se neplatily mzdy za práci, ale především podle naplánovaných tabulek. Tedy srovnání se současnou situací je zcela mimo. Dále je nutno započítat i reakci na vývoj v sousedním okolním světě (tzv. Západ), který byl v tomto směru poněkud před námi.

Já osobně nemám nejmenší problém představit si klidně i 3denní pracovní týden. Problém však nastává s prodloužením doby, během které se z člověka může stát odborník. Se všemi důsledky, které z toho plynou.

0/0
6.1.2017 23:11
Foto

D68a74l95i43b52o21r 73B39a78r49t55o77š 5444670277249

https://de.wikipedia.org/wiki/40-Stunden-Woche

nepsal jsem o všech oborech jen o těch, kde vím, jak to je vědecky rokázáno.a to je u hudebníků, hra na piano , housle a tp a u tenisu a tak podobně....

všichni přistoupili na zkácení pracovního týdne o sobotu...

musíme se ryhcleji učit

0/0
6.1.2017 23:35

Z75b45y52š58e59k 90H44l40i55n53k44a 3821583810133

U hudebníků ano, avšak například u lékařů ani omylem.

Proto píšu, že 40hodinový pracovní týden je ve většině případů zřejmě někde blízko optima - dává dostatek času na odpočinek, ale také prostor pro včasné získání odbornosti. Ti, kteří odbornosti již dosáhli, mají prostor pro omezení svých nároků, a tedy i množství vykonávané práce (často proto, že mají již velké děti a tedy menší potřeby, a také vyšší hodinové příjmy). Ale zkracovat tuto dobu mladým lidem se mi jeví z výše uvedených důvodů jako nesmyslné.

0/0
6.1.2017 23:55

J44a86n 77P86a65v72e70l 8173902308566

Opakujete, že 40 hodin je optimum, ale nedáváte vůbec žádné odůvodnění, krom Vašich pocitů.

0/0
7.1.2017 9:10

Z53b40y84š73e75k 49H45l57i78n87k61a 3521453380283

Dle empirických zjištění trvá cca 10 000 hodin, než se někdo stane kvalifikovaným odborníkem v nějaké činnosti. Při počtu 230 pracovních dnů v roce (tedy bez svátků a dovolených) a 8 hodinách za den se dostanete na odbornou úroveň přibližně za 5,5 roku - pokud se budete celou tu dobu věnovat právě té činnosti. V reálu to bude trvat o něco déle. Při 7 hodinách to bude trvat skoro o rok déle. Což je konkurenční nevýhoda.

Toto má samozřejmě význam u činností, které vyžadují odbornost. U zametání ulic můžete pracovní dobu klidně stáhnout na 4 hodiny a prostřídat u ní víc lidí.

0/0
7.1.2017 10:14
Foto

D51a98l68i62b91o35r 44B61a77r89t77o93š 5564170847259

v tomto ohledu s vámi mohu souhlasit, je to dilema mezi prací a mezi tím něco se naučit, protože i na to naučení se muste vystavit mnohnásobnému opakování dané činnosti a to konzumuje čas, to je naprosto správně.

Já také nikde netvrdil, že NAPROSTO NIKDO NEBUDE MÍT PRÁCI. Bude se...tak jako vždy vcelé historii lidstva nahrazovat jednoduchá práce. A proto také říkám, že budeme mít problém IQ a schopnosti se učit...Protože jen někteří to zvládnou.

Sám mám s tímto problém v tom smyslu, jak zorganizovat DĚTEM ŽIVOT, protože škola je nezbytná, možná nabude jiných forem, ale předávání vědomostí musí být zachováno.

Budeme se velmi divit, co nás ještě všehno potká. A buďte klidný, nemám na všechno přepřipravená řešení. Právě s tou školou si nejsme jist jak to zorganizovat. A k tomu navíc mám vyložený odpor k rádoby moderním výukovým meotdám, kdy dítě leží a kouká do stropu...brrrrr

0/0
7.1.2017 10:15

J95a14n 29P16a69v63e15l 8173852148696

Většina lidí utratí co dostanou. Zvýšení platu nepomůže, snížení se přizpůsobí. Když jim dáte více peněz, koupí luxusnější auto, lepší mobil, značkovější oblečení, větší televizi, dražší víno a nic jim stejně nezbyde. Ten kdo by chtěl něco zajímavého dělat, bude to dělat se stejným či nižším platem.

Snížení pracovní doby je hezké opatření, ale pokud to neudělá zároveň celý svět, musí daný stát akceptovat, že ho ostatní podobně výkonné státy předběhnou.

0/0
6.1.2017 21:16

J30a60n 97R58á58ž 1459663144180

Jedním se znaků zdravé společnosti je i to, že vyžene ze svého středu ty, kteří se o sebe odmítají starat, ačkoliv jim v tom objektivně nic nebrání a naopak zajistí životaschopnost těm, kteří se o sebe z objektivních příčin postarat nemohou.

+8/0
6.1.2017 18:26

P25a64v85e93l 74V49é16b79r 5289422602421

Zlatá slova, v kámen tesat!

0/0
6.1.2017 18:40

J81a83n 42P45a74v73e23l 8433222648916

Hm, a proč tyto "zdravé společnosti neexistují".

Že by logická chyba?

0/0
6.1.2017 20:49
Foto

P71a73v45e12l 29M54a21c89h48a90č29e39k 5111382783

Pokud jim bude Tlustý zpracovávat jakoukoliv agendu, bude jejich strana odsouzena k úpadku a neúspěchu ve volbách.

0/0
6.1.2017 17:57
Foto

F98r89a45n72t56i53š31e85k 86K25š32í84r 2459116545

Lidstvo má v podstatě dvě cesty : Státní cestu což je cesta do otroctví a do nějakých státních válek a cestu rušení národnostních států a separace do menších celků s celkovou privatizací všech státních služeb. Tato druhá cesta je prosta problémů s pracovními místy, protože v ní bude silně působit podnikatelské objevování, které nebude brzděno státní byrokracií a okrádáno skrze daňové lupičství.

0/0
6.1.2017 17:36

J48a25n 53P90a49v90e55l 8943942888796

Tohle má jeden základní problém. Pokud necháte lidi hnít na dávkách, budou vychovávat generaci, jejíž vzor hnije na dávkách. Jen velice málo z nich bude schopno se z toho v budoucnosti vymanit a začít něco tvořit. Tohle je základní princip, proč je velice snadné vytvořit ghetto, ale brutálně těžké je ho zbořit.

̈.

V současné době máme relativně plnou zaměstnanost a pokud má nějaký stát problémy, není to vinou automatizace. Za třeba dvacet či třicet let tento problém skutečně může nastoupit i u normálních států. Bude to samozřejmě chybou sociálních systémů, které pokřivily klasickou vyrovnávací funkci nabídka/poptávka a vychýlily jí směrem k automatickým systémům, ale budiž, je to realita které se nezbavíme. Pak bude muset stát reagovat buď opatřením proti automatizované výrobě (např. zakázat výrobky od určitého stupně automatizace) a nebo se bude muset postarat o armádu nezaměstnaných (a nebo se to vyřeší samo i bez sociálního inženýrství, jako mnohé věci předtím)

+1/0
6.1.2017 16:44

P51e40t12r 80A54g62u45l84á38r 4497868670424

Musíte přestat myslet v kruhu. Představte si na chvíli, že aby jste měl slušný základní příjem pro důstojné žití a přitom se vám nechce pracovat, nebo to prostě neumíte, protože jste nemehlo. Můžete si pronajmout byt, koupit jídlo, pití, chlast a čumět na domácí kino do zblbnutí. Budete si pořizovat potomstvo? To jsou starosti, hádky a mnoho měsíců bez pohlavního vyžití. Myslím, že by to dopadlo přesně tak, že by se prostě líní lidé nemnožili.

0/0
6.1.2017 17:09

J16a83n 58P23a27v82e53l 8663502338466

Divil byste se, ale budete. Jsme naprogramováni k tomu, aby nám byli příjemné věci kolem plození dětí, starosti o děti, ... . Jinými slovy, abychom se rozmnožovali. Vaše linie je stará už nějaký 4 000 000 000 000 let (asi o pár set milionů méně, ale kdo to má počítat :-) ) a každý Váš předek se rozmnožil. Určitě to nebylo kvůli tomu, že neměl televizi.

0/0
6.1.2017 17:15

D38a88l19i82b83o14r 10M64o31r26a50v50a41n34s78k47ý 5553942240859

Uberte (aspoň) tři nuly; tři biliony let je přece jen přespříliš; tak dlouho "náš" pozemský (ani vesmírný) čas netrvá....................

0/0
6.1.2017 19:14

J16a18n 69P41a36v72e72l 8503372478566

Ooops :-)

0/0
6.1.2017 20:50

P14e12t23r 70A71g78u40l83á72r 4287698260914

To s tím co píšu nijak nesouvisí. Populační exploze nastala až v době průmyslové revoluce. Jediné jak rozvinout průmysl, bylo vykopat více rudy a uhlí. Hodně řemeslníků a horníků, ale potřebuje hodně bytů, jídla, prostitutek, chleba a piva... A to bylo možné zajistit jediným způsobem, lidé se museli rozmnožit více než předtím. Hodně levné pracovní síly... A to se uhlobaronům a továrníkům líbilo. Akorát to přepískli a teď je nás tu moc.

0/0
6.1.2017 19:38

J74a58n 79P75a71v87e39l 8793442248766

Kdo to přepískl? Tajemné síly? Mluvíme o evoluci. Lidé se namnožili, protože k tomu měli podmínky

0/0
6.1.2017 20:52

K95a62m45i20l 42S76e62d18l26á24č37e78k 1696549476621

Vy si myslíte, že se lidé rozmnožovali na pokyn továrníků?

Populační exploze nastala tím, že lidé měli naučenou stejnou strategii (tzn. snaha mít hodně dětí), ale jejich ekonomické a zdravotní podmínky se výrazně zlepšily. To znamená, že těch dětí více uživili a ve zdraví vychovali. Na pokyn od pana továrníka asi opravdu nečekali.

0/0
6.1.2017 20:53
Foto

P82e75t53r 69H24a43n20n61i60g 5116844215574

A o to přeci přesně jde. Lidstvo se má podle propozic NWO "zeštíhlit" o 4/5.

0/0
6.1.2017 17:39

J13a41n 36R15á60ž 1359613454630

Už je načase, aby na tom všemi dostupnými metodami začalo lidstvo pracovat. Jestli by k tomu mohl přispět institut nepodmíněného příjmu ovšem pochybuji.

0/0
6.1.2017 18:06

Z31b63y12š55e88k 22H15l14i42n22k87a 3211843200303

Proto někdo inicializoval muslimskou invazi do Evropy...

0/0
6.1.2017 18:36

K80a65m44i12l 43S35e30d28l58á76č88e19k 1766539186191

Vaše teorie o nemnožení kvůli starostem je přinejlepším vachrlatá.

Jak si zdůvodníte fakt, že je i v ČR u pracující populace naprosto běžné potomky mít, i přesto, že to jsou nejenom starosti navíc, ale dokonce je to i ekonomicky velmi nevýhodné?

Zřejmě k plození dětí lidé mají určité důvody, a ty se asi nezmění jenom nějakým přenastavením sociálního systému. Nehledě na to, že by ten základní příjem velmi pravděpodobně nějakým způsobem zahrnoval i nezletilé, a příjmy domácností by tedy byly odvislé i od počtu dětí.

0/0
6.1.2017 18:03

J82a41n 28R73á97ž 1809113374160

V ČR je trvale nepracující část společnosti tou, která se nejvíce množí. Je to dáno samozřejmě i tím, že oni považují, díky státní sociální politice, děti za zdroj bezpracných přijmů.

0/0
6.1.2017 18:10

K29a47m22i72l 36S46e81d59l69á69č57e90k 1366249456711

Stejně, jako by to bylo u základního příjmu.

0/0
6.1.2017 19:13

P86e22t46r 21A68g96u94l58á80r 4697468860394

Já netvrdím, že by to fungovalo na sto procent. Ale k drastickému propadu by podle mne došlo. Ona je to jen otázka času. Nepodmíněný příjem bude. Je jen otázka, jestli se toho my dožijeme. Ale je to jediný způsob jak zachovat monetární systém, tedy oběživo v oběhu a o to majoritním držitelům měn jde.

0/0
6.1.2017 19:28

K29a52m59i25l 63S30e61d93l80á75č26e28k 1486289616811

Nedošlo, protože k tomu není důvod. Příjem zajištěn? Ano. Příjem se bude zvyšovat s počtem dětí? Ano.

Se základním příjmem prostě není důvod, proč by se ti lidé měli omezovat v množení.

Nebo si snad nemyslíte, že by takový příjem byl pouze pro dospělé a nezletilé vůbec neřešil? Nesmysl.

0/0
6.1.2017 20:43

K93a47m68i41l 61S60e68d42l40á21č69e66k 1526359486171

Ještě Vám to zkusím říct jinak.

1. Je naivní se domnívat, že by byly zrušeny všechny sociální dávky a byl místo nich zaveden nějaký vyloženě skromný základní příjem. To je prostě sociálně-politicky neprůchozí. Kdyby to tak nebylo, tak bychom ty dávky osekali dávno.

2. To znamená, že pro tu nepracující část populace se více méně nic nezmění.

3. A to tedy znamená, že není důvod, proč by se jejich chování mělo nějak měnit.

0/0
6.1.2017 20:59

Z62b17y20š54e93k 69H73l30i63n94k69a 3921973910163

Jisté nepracující skupiny však dokazují opak. Princip je jednoduchý - pokud má někdo sílu na množení (tedy není uondán prací a má dostatek prostředků na obživu), pak se bude množit ochotněji než ti, kteří se dřou v nějaké práci. Tím spíš, když i jejich potomci budou mít zaručený příjem. Nějaká výchova mláďat takovou skupinu prostě nebude trápit - nechají je prostě na bedrech někoho jiného.

0/0
6.1.2017 18:35
Foto

D24a10l21i21b37o84r 35B69a85r21t48o55š 5954770357549

uvědomte si, že nechápete Evropu, Česko není průměrným evropským státem...máme silného souseda, Německo a ten nám dává tolik práce, že občas nestíháme, ...ale to jen proto, že naši lidé jsou prostě montovníci....Kdyby nebylo Německa a naší geografické blízkosti, asi bychom na tom tak dobře nebyli...v EU je cca 25 milionů lidí bez práce.......to je cca 5 x tolik jako pracujících u nás....tedy jinak řečeno 5 Českých republik kompletně nezaměstnaných...a to má své ekonomické a regionální důvody

A problémy přijdou i sem k nám...viz moje diskuze na téma autonomní auta, kamiony a tak podobně a další robotizace....vláda částečně čelí zvyšování nezaměstnanosti falešnými statistikami a zaměstnáváním více úředníků a neziskovkami, které platí pak státní rozpočet........

ale to je dobře..budeme si muset zvykat, že práce nebude, a budeme si muset najít jinou činnost a stát nás bude platit jen tak a proto ten UNIVERSAL BASIC INCOME.....UZP...univerzální základní příjem,,,prostě se náš svět velmi rychle a velmi podstatně mění a je to krása to zažít a vidět tu změnu...oproti středověku, kdy se po generace z otce na syna předávalo nějaké řemeslo a vše bylo pořád jen nudně stejné....

0/0
6.1.2017 18:54

J73a23n 19P18a93v34e91l 8173722828736

Nesouhlasím s Vámi. Zafungovala u nás jednoduchá věc. Nabídka kvalifikované, levné síly se střetla s poptávkou. Německo samozřejmě pomůže, ale podle mě je hlavní tohle. Státy kde je přes deset procent nezaměstnanost (tj. většinou jih) nemají problémy s automatizací, ale s pracovní silou, která je prostě na daný stav příliš drahá a nesprávně kvalifikovaná. Co mi vyprávěli moji učitelé španělštiny, tak se ani moc nedivím. Když mi třeba říkali, že dost profesorů na univerzitách neumí anglicky, není se čemu divit, že zaostávají.

.

Souhlasím, že časem bude automatizace problém. A i jsem napsal možné vývoje. Ale i jsem napsal, že UZP, coby reakce na automatizaci, by nebyl nutný. Stačí jen regulovat stupeň povolené automatizace. Ono to má ještě tak 20-30 let čas, než bude UZP možná potřeba. Prozatím jsou problémem přebujelé sociální systémy zdražující cenu manuální práce, ne samotná automatizace. Ona je automatizace zatraceně drahá, což si mnoho lidí, kteří chtějí předvídat vývoj, neuvědomuje.

Se zfalšovanými statistikami podle mě mají problém spíše severské země než my.

0/0
6.1.2017 21:06
Foto

D70a68l62i75b35o25r 20B57a55r24t50o23š 5464750947719

1) především pomohlo Německo a zároveň si i pomohlo samo

2) ano máme dost kvlaifikované lidi

3) falšujeme statistiky dostatečně, račte se podívat na můj článek na toto téma i s tabulkou a výpočtem....

4) i u nás spousty profesorů neumí anglicky nebo jen velmi špatně, ale to je u nás dáno komunistickou dobou

5) levná pracovní síla je sice výraz, který krásně zní, ale znamená nízkou životní úroveň, dostáváte málo za práci a tak si málo můžete koupit.....tím bych se rozhodně nevytahoval......

0/0
6.1.2017 21:15



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.