Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

značná část OSVČ si platí malé příspěvky na sociální pojištění

Oni neplatí si...ale platí přesně tolik, kolik jim ukládá zákon. Stejně jako zaměstnanci.

4 0
možnosti

Dyť to říkám - etatisti obšťasněni koronavirem volají po vyhlášení celosvětového koncentráku! :-P

1 0
možnosti

Trapné. Já jsem byl asi 18 let OSVČ a ačkoliv jsem si p l a t i l nemocenské pojištění, nikdy jsem ho nevyužil, protože jsem vlastně ani netušil, kam bych se měl o nemocenské dávky případně obrátit, a troufám si tvrdit, že to ode mne příslušné instituce ani nečekaly. Nehledě k tomu, že mé klienty pochopitelně nezajímaly mé zdravotní problémy. Takže příště si kopejte někam jinam, třeba do vlastní ..... .:-/

9 0
možnosti

Já jsem to jednou zkusil v r. '93. To jsem šel s potvrzením od obvoďáka, který se ke mně po mé žádosti o vystavení neschopenky začal chovat jako k asociálnímu vyžírkovi, na SÚSZ nebo jak se tak sakra jmenuje. Za týden pracovní neschopnosti kvůli zánětu středního ucha jsem dostal - tehdy ještě poukázkou - tolik, co jsem vydělával za půl dne.

Od té doby vstupuji k doktorům jako platící zákazník a na onen úřad by mě museli donést nohama napřed.

1 0
možnosti

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Foto

Já si nemocenské platím i když je mi to samozřejmě úplně k ničemu, ale co kdyby. A stejně se necítím, že bych nějak tikal.

Nárok na nemocenské má OSVČ, která byla uznána dočasně práce neschopnou, nebo které byla nařízena karanténa, trvá-li dočasná pracovní neschopnost nebo karanténa déle než 14 kalendářních dní.

0 0
možnosti

P25a57v10e62l 35V53é45b12r

15. 3. 2020 15:54

A kde jste sehnal tu lež, že z miliónu OSVČ (ne každý, kdo má živnostenský list je OSVČ!) platí nemocenské pojištění pouhých 97 000? Milý pane, OSVČ platí jak mourovatí pojištění a platí, i když nevydělávají. A za stejnou částku, kterou odvedou na nemocenském pojištění, toho dostanou proklatě méně, než zaměstnanec... A běda OSVČ, třikrát běda, když nezaplatí.

11 0
možnosti
Foto

A15l94e27š 46M11e14r59t69a

15. 3. 2020 16:44

Zdroj Právo jsem uvedl. Mimochodem nepletete si náhodou nemocenské a zdravotní pojištění?

2 4
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
6 0
možnosti
Foto

A57l24e23š 34M69e44r53t97a

15. 3. 2020 15:46

Jestli jste si všiml, tak o karanténě není v blogu ani slovo, ten blog není o zodpovědných živnostnících, ale o tom, že zde existuje značně velká skupina OSVČ, která není na situaci, která nastala, připravena. Stát dáva živnostníkům více svobody než zaměstnancům, ale měl by ponich vyžadovat i odpovědnost.

1 3
možnosti

No ano, třídní nepřítel, hned je na koho svalovat vinu. Jak píše pan Poborský níže, neměli by živnostníci nosit nějaké viditelné označení aby na ně mohli veřejně plivat vám podobní?

7 0
možnosti
Foto

A26l53e53š 89M46e44r69t22a

15. 3. 2020 15:29

Ten blog je o odpovědnosti a o tom, že část živnostníků se prostě zodpovědně nechová, podobně jako ti co si jeli zalyžovat do Italie, kdy už bylo jasné, že situace je vážná.

1 6
možnosti

Nevím, v čem je problém. OSVČ se rozhoduje, jaké riziko podstupuje a je ochoten podstoupit.

Rozhodl se, že v případě nemoci (a obdobné události) bude hradit životní náklady z úspor (mj. vytvořených i díky neplacení nemocenského pojištění). Pokud neonemocní - vydělá. Pokud onemocní dlouhodobě, prodělá. Déle než rok z úspor žít nebude (po roce se stane invalidním).

Co se Vám na tom nelíbí?

1 0
možnosti
Foto

A98l87e46š 41M66e17r41t38a

15. 3. 2020 15:25

Znám dost lidí, kteří dělají na živnost a kteří rozhodně nemají rezervy, aby si mohli zůstat doma měsíc a vy tady píšete o roku. Ano, když je OSVČ zodpovědný a myslí na zadní vrátka, tak to není problém a o tom ten blog v podstatě je.

1 2
možnosti
  • Počet článků 270
  • Celková karma 31,72
  • Průměrná čtenost 1987x
Mediální prostor je plný zajímavých názorů, ale možná v něm chybí ten můj.

Seznam rubrik