Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Snad bych jen doplnil, že to není první pokus němců o zavedení elektromobilů ve Škodovce. Zásadní rozdíl je v tom, že tentokrát nás od nich nikdo neosvobodí.

Viz: https://www.youtube.com/watch?v=2nbuUbXIXws

0 0
možnosti

J81a95n 19S63o84u67č82e97k

27. 8. 2021 6:39

Myslím si, že po prvním několikadenním celoevropském blackoutu celý Green deal rychle skončí, neboť hladové davy vyhází všechny bruselské vyžírky z oken jejich paláců.

0 0
možnosti

V zapadoceskem kraji jeste ani nezacal a uz tam s nim maji bohate zkusenosti, ale CEZ na tom usilovne pracuje.

1 0
možnosti
Foto

Přátelé, děkuji za pobavení, musím končit. + neberte to tak vážně, stejně nic nezměníme. Zdravím vás.....

0 0
možnosti

Vžijte se do nepříliš vzdálené budoucnosti : lidová auta v ceně kolem jednoho milionu (bez dotace), dálnice s provozem jako v třicátých létech, s pruhem pro elektrocyklisty, pohoda, jen pozor na dieselové TIRáky a tanky.

2 0
možnosti
Foto

Ano konečně rozumné slovo. Oni všichni pomlouvají Kima rakeťáka, ale politický program mají stejný. Já se toho už nedožiju, ale vy ostatní toho dočkáte a jistě budete spokojení.

0 0
možnosti

Ty řeči v této diskuzi o tom, že to auto by bylo nevýhodné, že technologie jdou kupředu atd., jsou úplně zbytečné. Sama automobilka Škoda prohlásila, že to auto je prodejné, ale v situaci, kdy musí platit pokuty za každý gram CO2, z nařízení EU, se jim nevyplatí vývoj a výroba. Protože čím více by automobilka vyrobila, tím větší pokutu by platila a tím více by tratila. Prostě výroba nebude nikoliv na základě nízkého prodeje, ale proto, že díky nařízení EU automobilka není schopná tyto vozy vyrábět se ziskem. To není o pokroku a technologii, ale byrokracii. Navíc se s kombi počítalo, Thomas Schäfer totiž loni potvrdil, že čtvrtá generace Fabie Combi dorazí až v roce 2023.https://www.auto.cz/nova-skoda-fabia-dorazi-i-jako-kombi-takhle-nejak-bude-vypadat-139048

A jestli někdo tleská tomu, že EU omezuje trh a vydává to za přednost, tak ať si dá mokrý hadr na hlavu. Už je to stejné jak za komunismu, kdy se rozhodovalo co se bude a co se nebude vyrábět. Jasně, je zde rozdíl. EU dá pravidla, která to určí, jaký v tom je rozdíl? A rozhodují o tom lidé bez technického vzdělání, lidé, kteří se řídí na základě svých domněnek a lobbistických skupin.

A celé je to scifi, protože nakonec provoz elektromobilu bude dražší než konvenčního automobilu. Už dnes, když nemůžete dobíjet auto doma, tak km vyjde dráž než u benzínu a nafty. Nepočítám pořizovací náklady a ekologie? Ta dostává na frak. Stačí se jen podívat na to, kde jsou ložiska vzácných kovů, jak tam vypadá krajina a kdo ty rudy těží. Nezřídka jsou to děti, ale to v EU asi nikomu nevadí. A nevadí ani dětská práce při těžbě kovů pro baterie. A recyklace a životnost baterií? Asi klídek, jasně, najdou se tací, kteří vědí jak ty baterie využít, jenže ty baterie budou pracovat na 20% kapacity a to jen několik let a co dál?

11 0
možnosti
Foto

Dětská práce.... už zase. Alespoň se nenudí a něčemu se přiučí. - - - Kdybyste laskavě přestal pomlouvat, mluví z Vás závist.

3 1
možnosti
Foto

Zajímavě se k elektromobilitě a EU vyjádřil šéf Škody:

Šéf Škody se otevřeně pustil do EU, snahy o zavádění elektromobilů a Euro 7 jsou prý směšné | Autoforum.cz

2 0
možnosti
Foto

Když je něco směšné tak se tomu zasmějeme. Tím se nic nemůže pokazit.

0 0
možnosti
Foto

EU pro své zelené sny potřebuje obrovské množství bateriových článků. EU ale baterie nemá a nebude mít. A opravdu tento problém nevyřeší jen množství investovaných peněz. V roce 2018 v EU jezdilo 278 milionů vozidel, z toho 242 milionů osobních automobilů. Kromě toho v Evropě jezdí zhruba 28 milionů lehkých užitkových vozidel, 700 000 autobusů a šest milionů nákladních automobilů. Každý osobní automobil potřebuje ke svému skutečně smysluplnému fungování baterii o kapacitě 100 kWh. Je to hodnota, kdy lze elektromobil považovat za měřitelný s vozidlem se spalovacím motorem. Tedy hodnota potřebná k udržení stejné úrovně mobility. Pokud chceme zachovat prodeje osobních automobilů z roku 2019 (který byl ale současně rekordní) i po roce 2035, potřebujeme jen a pouze pro elektrická osobní vozidla každoročně vyrábět a automobilkám dodávat 1,3 TWh (100 kWh × 13 milionů osobních vozidel) baterií – aby byla v EU zachována stejná dostupnost automobilů a mobilita obyvatel (sednu do auta a jedu do práce, nakupovat, na návštěvu, za kulturou, na úřad, do nemocnice, na dovolenou, pomáhat s katastrofou atd.)Kromě toho každý rok je v EU registrováno 1,7 milionu nových lehkých nákladních automobilů (do 3,5 tuny), zhruba 330 000 těžkých nákladních automobilů (nad 3,5 tuny) a zhruba 36 000 autobusů. Pro zjednodušení můžeme zprůměrovat, že osobní a lehké nákladní automobily potřebují baterií o kapacitě 100 kWh, autobusy 250 kWh a nákladní automobily 500 kWh. V případě, že do toho zahrneme nákladní auta a autobusy bude nutné v EU ročně na svém území vyrobit (nebo dovést) 1,0 - 1,5 TWh li-ion baterií. Ozbrojené složky se přitom nepočítají. Přitom 1,5 TWh představuje hmotnost 1 500 000 tun a 1500 m3 baterií, které bude nutné každoročně zmanipulovat a přepravit z továren k výrobcům automobilů, a časem také z elektromobilů do recyklačních továren.

3 1
možnosti

A viete o tom, že jediná rafinéria spotrebuje viac elektrickej energie ako niekoľko svetových veľkomiest?

1 2
možnosti

KarmaR^ ale „naše“ první oběť zeleného „šílenství“ bolo Citigo.

8 0
možnosti

Hlavně to elektrické, to byla trága

2 0
možnosti
Foto

"Je záhadou, že se dosud nenašla síla" - a proč a kde by se najít měla, je to celé namířené jenom proti obyčejným lidem. Staří lidi se už z principu do ničeho pouštět nebudou - mají to za pár - a mladí si taky udrží odstup - pokud si chtějí udržet hypotéku. A nevidím důvod, proč by automobilky měly být v budoucnu méně ziskové - prostě se to udělá tak, že budou vyrábět 1/3 objemu aut, v segmentech, kde bude výroba patřičně zisková. Laciné spalováky se už dělat nebudou, nakonec se nebude dělat ani střední třída. Malých elektromobilů se nikdy moc neprodá, protože s rozumným dojezdem by to byla auta za milion. Takže se budou dělat velká SUV v hybridu a v elektrice, tam je celkem jedno, kolik to váží, a taky je celkem šumafuk, jestli to stojí 1,8M nebo 2,5M, protože se to stejně znákladuje v podnikání. Prostě nebudou dostupná použitelná malá jetá auta a obyčejní lidi se budou přepravovat pěšky nebo na elektrokoloběžce. Nevím, co na tom kdo nechápe. Pan Babiš tomu plně rozumí, pro tenhle trend v EU vždy hlasoval a pokud má někdo něco proti, ať se jde vycpat.

5 1
možnosti
Foto

Ono něco na tom, co píšete je. Nedávno jsem v Mladé Boleslavi trčel asi půl hodiny v zácpě na výjezdu z města. Odpovídající dráha na tu půlhodinu byla necelý kilometr. Smrad, randál ... nebylo by opravdu lepší to vzít pěšky nebo na bicyklu?

0 0
možnosti

J12a26n 38H20u24t20a88ř

26. 8. 2021 12:50

Taky se dost zvětšila krátká Fabia, k tomu mají Scalu, Fabia Combi by jí asi dost lezla do zelí, osobně bych asi zaříznul Scalu a dal přednost kombíkové Fabii, ale asi se jim tohle řešení vyplatí víc. Jinak by to nedělali.

0 0
možnosti
  • Počet článků 270
  • Celková karma 31,72
  • Průměrná čtenost 1987x
Mediální prostor je plný zajímavých názorů, ale možná v něm chybí ten můj.

Seznam rubrik