Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65u88l75i72u10s 28C57h58a53l50o20u68p53k41a 4472319950911

Je lepší, když vojáci cvičí v boji než na cvičišti. To je zatracený rozdíl. Ostatně soudím, že naši "spojenci" by se zachovali stejně jako v r. 1938.

0/0
22.5.2018 13:30

J31i80ř52í 21R74o56d 7884678640690

Já bych spíše řekl fatální omyl autora článku, který vůbec nechápe současný a komplikovaný svět

+2/−3
19.5.2018 19:42

D44a74v70i49d 24S21a34c47h87a 9412668507445

Dovolím si oponovat Autor tvrdí že začátek je způsoben vojenskou "agresí" v zemích blízkého východu. tedy, že západ a především Amerika rozvrací místní režimy. V dnešním světě ovlivňují dění 3 velmoci. Amerika, Rusko a Čína v rámci jakýchsi teritorií a jejich cílem je samozřejmě udržet vliv. Blízký východ je třaskavý už po tisíciletí a je úplně jedno jestli se tam někdo bude angažovat nebo ne protože pořádek tam nikdy nebyl. Irák č 1 byl důsledek invaze Sadáma do Kuvajtu a zaplynování masy obyvatel. Ano ve své době to také ohrozilo ropný průmysl na kterém měli zájem nejen Američané ale taky zbytek světa. Nehledě na to že z "morálně - politického" hlediska bylo potřeba dát Sadámovi přes prsty. Irák č 2 byl jednoduše výsledek nedokončené práce po první válce po které se Sadám otřepal a začal stejné manýry jako před tou první. Ať už byla záminka Ameriky jakákoliv bylo to nutné neboť by to vyeskalovalo v konflitk tak nebo tak. Afgánistán za dob studené války byly desetileté šachy mezi velmocema (já proti tobě ty proti mě) Výsledek je, že ta země nepoznala mír. V té další byl příčinou radikální islám.

Izrael/Irán/Palestinaasi nená cenu řešit neboť zde je to čistě otázka nenávisti a víry. Novodobé konflikty často označované jako Arabská jara jsou důsledkem nespokojenosti místních se situacích v jejich zemích a ano západ je podporuje neboť to znamená ńějaký směr bližší k našim hodnotám a snaha nenechat si vyrůst příliš silného a zformovaného protivníka ohrožujícího jak jinak opět zájmy těch co chtějí uchovat vliv. Co to celé komplikuje je místní kultura (islám) kde existuje jen právo silnějšího a většího kvéru. Jinými slovy dejte jim mír a oni se stejně budou chtít prát mezi sebou a později i s námi. Do toho vstupuje podělaná politika, nejednotnost západu a Ruské štourání do všeho s touhou urvat si kousek vlivu pro sebe. Dobré řešení není. Buď oplotit a nechat být, hrát šachy jako za studené války což se děje teď a nebo čekat až se zformují proti nám neboť nemají co žrát.

+6/−2
17.5.2018 10:07

J15i47ř82í 37Ř26e58z16n15í74k 4902272153505

Stáčil mí včerejší radostný pokřik Západu nad arabským jarem a jeho dnešní a zítřejší dopady na Západ.

+2/−1
17.5.2018 19:59

J45i22r77i 11C25e20e 5595911882188

Irák č. 1 byl maximálně důsledkem války Irák - Irán, kdy USA podporovaly Husseinův baasistický režim. Tato bezvýhradná podpora vedla k domění, že anexe Kuvajtu, coby irácké provincie, také projde.

Operace Anfaal proběhla v posledním roce irácko-íránské války - 16. března 1988. S chemickými zbraněmi dodanými USA a SRN.

Ty se tenkrát ke genocidě Kurdů nevyjadřovaly, trpěly tehdy vůči svému chráněnci selektivní lidskoprávní slepotou.

Příčinou Iráku 2. byla nevyužitá irácká ropná pole.

0/0
23.5.2018 11:09

J75i49ř28í 39Ř29e22z83n17í59k 4632402183155

Vzhledem k tomu, že NATO už svým názvem je teritoriální organizací, omezenou na kolektivní obranu členských států, nemají jeho vojáci co dělat mimo území členských států, i kdyby tam panovalo samotné peklo.

To platí navíc s výhradou, že vzhledem k dosud platné Dohodě čtyř států o obecné bezpečnosti z listopadu r. 1943 nemají co dělat vojáci Francie, Británie a USA na území nových členů NATO. Naopak klidně kdykoliv tam mohou začít producírovat ruští vojáci. Což ale neznamená, že je možné vznášet nějaké námitky proti jejich členství v NATO.

+2/−5
17.5.2018 8:03

J36i72ř60í 50Ř16e62z39n98í78k 4322182693875

Aby se ta Dohoda nějak obešla, doporučuji založit něco jako Východní pakt v rámci NATO, v němž si budou jeho členové vzájemně přislíbí bezprostředně vojenskou pomoc. Bez práva veta.

0/−2
17.5.2018 9:26

K34a20m40i51l 39S83e23d58l74á61č76e40k 1766849616161

1. dám autorovi za pravdu, že celkově vzato nejsou intervence posledních 15 až 20 let příliš úspěšné.

2. USA sice podporovaly afghánské mudžahedíny v boji proti Sovětskému svazu, ale Al Kajdě poskytl útočiště Tálibán. Tam není rovnítko.

3. situace v Afghánistánu určitě není zrovna dobrá, ale není tak úplně pravda to tradované tvrzení, že není možné v těchto zemích zavádět demokracii. Když se podíváme např. na volební účast v Afghánistánu, tak je okolo 60%, tedy velmi podobná jako u nás. Což je, vzhledem k faktu že Tálibán při volbách vyhrožuje místnímu obyvatelstvu násilím (a opravdu pak vybuchují bomby), pokud se voleb bude účastnit, velmi vysoké číslo. Značí to, že vláda/režim má u místního obyvatelstva ve skutečnosti celkem slušnou podporu.

4. Američané na těch válkách samozřejmě ekonomicky nezískávají. To je opět tradovaná mylná představa, že je válka ekonomicky výhodná. Náklady jdou do bilionů a tyto zdroje mohli Američané použít na něco jiného (což by také vytvářelo zaměstnanost, výběr daní atd.).

5. Představa, že si prostě řekneme, že jsme odteď neutrální, je samozřejmě naprosto naivní a nesmyslná. Takto to nefunguje. My nejsme a nebudeme neutrální zemí. Logicky potřebujeme svojí bezpečnost nějak řešit. Členství v NATO není samozřejmě samospásné, ale zřejmě v současnosti stále ještě nejlepší varianta.

6. Co je ale hlavní. My svojí účastí na zahraničních operacích (za pakatel), které se tak či tak odehrají, obrovsky získáváme! To, jak to neskutečně posunulo bojové útvary v úrovni výcviku, motivaci, esprit de corps, atd., je k nezaplacení. Vezměme si např. už ten fakt, že už i v nejvyšším velení armády máme generály, kteří mají za sebou zkušenosti z reálného nasazení. U bojových útvarů mají dnes už téměř všichni důstojníci, kteří slouží více jak 2 roky, za sebou nějakou takovou zkušenost. To je něco, co si nedokáží pamětníci ČSLA a základní vojenské služby vůbec představit.

+14/−2
16.5.2018 23:52

D20a55n 86R15o14z71s73í52v59a18l 3850352780754

1.Velmi mírně řečeno, ty intervence ne že nejsou příliš úspěšné ale jejich výsledky jsou přímo tragické.

+3/−6
17.5.2018 7:46

V70á94c30l58a34v 58K95u29d22r10n33a 8919775973986

Pane Vanku, bohužel jsme si ty teroristy pomohli vytvořit sami.USA v Afganistánu vyzbrojilo Taliban , svým způsobem i tzv. Islámský stát , když narvaly svým spojencům v Iráku plno moderní techniky a ti ji často před bojem nechali neporušené bojovníkům islámskáho státu. No a někteří naši evropští spojenci se vyznamenli při destabilizaci Severní Afriky / africké jaro/ Tomuto říkat boj proti terorismu je přinejmenším směšné.

+7/0
16.5.2018 21:43

M73i74l85a53n 47V71a22l62á82š82e30k 5483662981790

R^

+1/−2
16.5.2018 21:11
Foto

M74i37r32o94s84l16a44v 55M36a37c56e23k 5351745140792

Smysl a účel účasti ČR a jiných zemí v tzv. misích je dát agresím Spojených státům punc mezinárodních akcí, kdy jacísi "spojenci" (ve skutečnosti vazalé) USA se těchto agresí také účastní. Princip je stejn ý jako u kriminálníků - kápo oběť zabije a pouliční grízlíci si musí to těla také píchnout, aby to pak nemohli udat na policii.

+13/−13
16.5.2018 20:33

M78i94c53h59a44l 20S49e34m38r97á82d 3672756507389

Macku Macku... jestli ti něco zbylo, tak koupím... to musí být matroš...

+13/−7
16.5.2018 20:42

J56i62ř22í 30Ř58e64z55n12í24k 4672402393275

Máte snad něco proti termínu vazalové. Stačí připomenout jedno úsloví: Ty jsi náš král a my jsme tvojí páni.

+1/−2
17.5.2018 8:07
Foto

V19l24a97d36a 17V77a49n69e70k 9543296404278

Jsem rád,že patříme k západní civilizaci, a vymanili jsme se z vlivu zaostalého Ruska !! Zaostalé Rusko je nyní jediným bezpečnostním rizikem v Evropě !! Nikdo jiný než rus nekrade okolní území cizích suverénních států!! USA vždy bojovaly proti komunismu, který vyvraždil víc lidí než Hitler, což se o zaostalým Rusku nedá říci! Naše členství v NATO, je zárukou bezpečnosti, ale plynou z toho i závazky! Je lepší likvidovat teroristy v jejich zemích, než s nimi bojovat po celém světě.

+23/−19
16.5.2018 17:37

J82a69r56o18s60l87a59v 85H28e65j72n61a 4837311249

Amen.

+4/−1
16.5.2018 17:46

J49i50r45i 75C78e19e 5175281822838

Otázkou je, proč si ten "vyspělý Západ" vozí teroristy all inclusive na vlastní území.

0/0
23.5.2018 11:11
Foto

K41a68r71e87l 86C90a67c10h 8279474725414

Tak jsem si přečetl debatu pod článkem a mám z toho smíšené pocity. Myslím si, že autor docela pěkně vystihl ubohou roli Evropy v celém dění. Nemohu si pomoci, ale nemám pocit, že by NATO zaručovalo naši bezpečnost. Jsem si docela jist, že v případě nějakého konfliktu, či nepříznivé politické situace, bychom dopadli stejně jako v r. 1938, 1948 a 1968. NATO je vlastně pakt, kde hegemonem je USA a tak činí vše v zájmech USA a my jsme pod jejich rozlišovací schopností. Naštěstí jsme nyní obklopeni sousedy, od kterých zdá se nebezpečí nehrozí. Pokus o vytvoření Spojených Států Evropských nevychází a EU není velmocí ani náhodou, ač by ekonomickým potenciálem velmocí být mohla. Velmocenskou politiku za EU dělá USA. Dělá ji ale přesně tak, jak vystihl autor. Zisky z toho mají USA a EU má ty špatné dopady - migrační krizi. Co s tím ? Jako malý stát ve středu Evropy s tím nemůžeme udělat vůbec nic. Opravdu se mi ale příčí, aby naše armáda byla užívána k tomu, aby dělala podporu amerických výbojů ve světě a nebo pořádek po nich. Chtějí-li Američané ve světě měnit režimy a vlády tak, aby to vyhovovalo jejich zájmům, nechť si to vyválčí sami. Hlavně ať nelžou, že tam přinášejí mír a demokracii. NATO by měl být obranný pakt, takže by měl vyvíjet aktivitu jen při napadení členského státu. Co má kupříkladu co dělat turecká armáda na severu Sýrie? No nic. Darmo mluvit. Přál bych si takovou vládu, která by uměla jasně říci, jaké nebezpečí může ohrožovat Českou republiku (tedy kdo je tzv. potenciální nepřítel - ale probůh nepředstavuji si pod ním dnešní RF!) a na toto nebezpečí vyzbrojit a vycvičit naši armádu, aby až bude republika ohrožena, dokázala tomuto ohrožení čelit. Ne cvičit expediční sbory. Za chybu též považuji zrušení vojenské základní služby. Když je zem v ohrožení, musí ji bránit každý, kdo je schopen držet zbraň a politici nesmí v krizové situaci zradit. Pak si z toho nese národ věčné trauma poraženectví.

+17/−14
16.5.2018 17:23

D67a59n 78R51o66z33s95í41v62a54l 3930282540304

Přesně. To, jaký je NATO "obranný" pakt jsme nedávno viděli v Afrínu. A nešlo jen o Turecko samotné a tu jeho indiánskou akci ale především o tu mlčíčí reakci ostatních. Rv

+7/−3
16.5.2018 17:31

M13i83r63e47k 72Ř61í37h34a 8765551905233

Dost naivní názor. Neutralita je pro nás iluzorní. ta se buduje x let, stojí na obraných výdajích mnohem víc než když je stát součástí nějakého "uskupení atd. To že jsme součástí NATO se sice někomu nemusí líbit, ale je to lepší varianta než být sám. NATO jistě není dokonalé, ale co je. A z členství pro nás plynou i nějaké závazky. Ćili i mise. Ty zajišťují získávání zkušeností (co se dlouho nepoužívá umírá). Diskutovat se dá o všem, máme demokracii, ale myslet si že vystoupením z NATA získáme, může jen někdo. kdo armádě nerozumí.

+20/−9
16.5.2018 17:09
Foto

T39o78m81á93š 82H13o76n76z18í77k 1269104671500

Jak uvádíte, cituji:" Mediální prostor je plnný ( 8-oproč 2 nn ? ) zajímavých názorů, ale možná v něm chybí ten můj." Tak nechybí. Podobných naivit je naopak mediální prostor plný....;-)

Vyjadřovat se k článku, který je od počátku nesmyslný nemá smysl....

+19/−9
16.5.2018 15:34

L94u85k51á78š 23B77u69r41g69e63t 4254625980982

Pozorně jsem si pročetl Váš názor plný smajlíků, ale bohužel jsem nenarazil na žádný argument, pouze narážky na naivitu autora.

Možnosti jsou dvě:

1) Neumím číst

2) Žádné argumenty nemáte

+10/−6
16.5.2018 15:53
Foto

T78o39m34á12š 94H74o19n66z62í80k 1609214241770

8-o pozorně jsi přečetl? Těch pár slov ti muselo dát fakt zabrat....

K bodu 1) netuším a je mi to jedno

K bodu 2) nijak neargumentuji. Zřejmě jsi tomu nevěnoval dost pozornosti...

A smajlíci? Pouze 2. A to i zde......;-)

+5/−2
16.5.2018 16:03

L53u93k16á47š 47B15u21r42g48e34t 4764775450692

Díky! Připomněl jste mi svým chováním krásný vtípek: Anketa na ulici: "Dobrý den občane, co myslíte, že je horší? Neinformovanost nebo ignorance?" - "Nevím a je mi to jedno!"

+4/−1
16.5.2018 19:20

A46d21a39m 66B49í76l76e38k 4476904971717

;-D R^ bomba fór

0/0
16.5.2018 21:05
Foto

A75l84e29š 88M96e62r65t54a 4632268688197

Jó, když nejsou argumenty, tak je to těžké. Holt, pro hlupáka každý hloupý.

+9/−12
16.5.2018 15:53
Foto

T25o61m93á67š 96H85o76n28z96í73k 1959254681300

aspoň neargumentujte větami někoho jiného, Gumpe......;-D;-D

+5/−5
16.5.2018 16:04
Foto

K53a73r11e75l 65C67a56c49h 8439454565284

Proč nepoužít citát, když dokonale sedí.

+6/−5
16.5.2018 16:28
Foto

T44o78m25á78š 24H82o93n69z57í34k 1249824701500

proč přemýšlet, když může jen papouškovat, že....:-)

+6/−4
16.5.2018 16:50

J14a30r52o77s21l32a73v 38H41e22j79n62a 4507131509

Proč, pane Honzíku, píšete latinkou?

Papouškujete.

+2/−2
16.5.2018 17:51

L67u22k59á32š 49B66u41r48g80e93t 4814415740592

Velmi stručné a velmi "hutné" shrnutí, se kterým však v zásadě souhlasím.

Naději do budoucna spatřuji ve dvou bodech:

1) S rozvojem informačních a komunikačních technologií již nebude možno udržovat obyvatelstvo pod tlakem jednostranné propagandy. Stěžejní je ubránit svobodu šíření informací, tedy internetu, sociálních sítí a podobně.

V takovém prostředí se budou politikům hůře prosazovat zkratky "Pošleme vojáky do Afghánistánu, protože stateční američtí spojenci tam už ix let úspěšně pomáhají zajišťovat bezpečnost a budovat demokracii".

2) "Bohatý Západ" až dosud měl sílu ekonomicky, politicky a vojensky diktovat zbytku světa. S tím je konec zároveň se vzestupem Číny, Indie a dalších a s konsolidací Ruska.

Příští generace čeká multipolární svět, než se zase po dlouhé době ustanoví nový globální hegemon. Malá země jako je Česká republika má v takovém světě největší šanci s politikou všech azimutů. Už nelze slepě podporovat současné spojence i v těch největších svinstvech, jako minulý režim podporoval Sovětský svaz.

+10/−9
16.5.2018 15:08

B95ě48l85a 91H93o27r51á28k89o66v45á 1948702509820

S rozvojem informačních a komunikačních technologií se jednoho dne dají na pochod desítky milionů lidí, zejména mladých a při současném rozdávání je nic nezastaví!!!

Proč se o něco snažit doma, když mohu přijít k hotovému a všichni mi jdou na ruku...

+4/0
16.5.2018 15:30

V66l43a30d52i66s16l66a12v 32S47v10o46b87o13d96a 7270505415629

No..I váš článek je fatální omyl. A ne první8-o

+23/−11
16.5.2018 14:27
Foto

A80l25e41š 75M57e18r32t26a 4922698658147

Á, pán je znalec:-)

+4/−9
16.5.2018 15:04

J71i69ř97í 97A36l47e21x31a 5926406815838

Vaše komoušárny rozpozná i úplný laik....

+4/−1
17.5.2018 7:28

D68a56n 26R14o40z85s69í28v54a39l 3860122500124

Naprostý souhlas. R^

+12/−14
16.5.2018 14:24

V53á94c57l42a49v 18R62ů81ž95e74k 3276157986898

Proč tak dlouze? Stačí krátce napsat, že vy komunisté nesnášíte NATO...

+28/−8
16.5.2018 13:54

L12u29k41á86š 84B58u91r88g61e15t 4214625820952

Vynikající postřeh. Přidávám svůj, a sice že černobíle uvažující lidé jako vy nejsou schopni komunikovat jinak než skrze absolutní a stejně často též absurdní přirovnání.

+10/−8
16.5.2018 15:54

J85i26ř40í 20K94u84č45e67r36a 5458961414746

Zvedáte pochodeň pana Olšera, zatím slabé. Článek jistě koluje již po serverech bližších tomuto žánru.

https://neovlivni.cz/category/ruska-stopa/prokremelska-media/

+13/−2
16.5.2018 13:44

J16i73ř30í 38J22i80r70o37u51d20e55k 8246659524604

8-o A kudy cesta vede, potažmo kam pane autore? Nejsme velmocí!! Nakonec i proto jsem členy a účastníky ,,jistých svazků", jakož i mnohé z velmocí!Tyto smluvní(!)svazky jsou podloženy nikoli toliko právy z nich vzešlých, ale i povinnostmi. Asi byste svého času požehnal ,,internacionál. pomoci" nejen v r.68, ale i v r.81, PRO ZMĚNU V POLSKU. Tehdy k tomu byl jen krok a Jaruzelskij tomu naštěstí zabránil. Pokud by se tak stalo, nikdo by se tehdejších vojáků ZVS u nás neptal, a museli by ,,vyrazit". Dnes je ovšem naše armáda profi, a ti, kteří v ní slouží jsou v ní z vlastní vůle.V sumě pak, jsme -li něčí spojenci, coby stát na to dbáme. Kritizovat to jistě lze, ovšem de facto je to vše nutné brát na vědomí, a nikoli to ignorovat!!

+18/−2
16.5.2018 13:43
Foto

A16l94e36š 38M55e79r85t20a 4582868948137

Já myslel, že veřejná debata o členství v NATO, či o vysílání vojáků do zahraničních misí je legitimní. Není pouze jedné cesty, vždy existuje alternativa, několik států Západní Evropy je neutrálních a nikdo jim to nevyčítá, je to prostě otázka volby.

+5/−15
16.5.2018 15:01

J14i66r61i 14B51o87r 8271274812873

Být neutrální není otázka volby.!!

+9/−2
16.5.2018 15:31
Foto

A84l81e49š 12M35e57r74t29a 4632808298917

Pokud tedy nemáme volbu, tak jsme nějakým protektorátem?

+5/−11
16.5.2018 15:50

J16i30ř50í 69J13i29r35o87u19d79e35k 8856669334844

Nevím kolik je Vám let, ale Vaše argumentace je na úrovni absoloventa VUMLuRv

+12/−7
16.5.2018 16:13
Foto

V58l51a71d77a 35V43a33n17e51k 9553156764608

R^ nejenom argumentace;-D

+3/−3
16.5.2018 17:30

A62d83a66m 40M31a83l73ý 4540837112271

Ano je tu ještě možnost č.2 a to býti protektorátem Ruska a o to právě zpochyňovačům členství v NATO jde. Anebo, a to je taky možnost, jsou tito zpochybňovači jsou tzv. "užitečnými idioty".

Do které kategorie patří autor blogu netuším.

+9/−1
16.5.2018 18:15
Foto

A24l96e56š 98M75e11r24t26a 4672338888707

Je Švédsko, Rakousko, Švýcarsko, Malta, Finsko, či Irsko protektorátem Ruska? Diskuse o neutralitě je naprosto legitimní. Máte pravdu, že Rusové by naši neutralitu bralo jako oslabení NATO, ale to naši demokraté vidí tento pakt jako tak slabý, že by se s tím nemohl vyrovnat?

+2/−4
16.5.2018 18:51

J22i18ř51í 66J72i96r43o28u56d24e58k 8376569954684

Asi nevíte, tedy asi pro Vás raději nevíte, že všechny neutrální státy spolupracují s NATO, ba v mnohých z nich jsou i základny členských států NATO. Navíc, výstroj i výzbroj jejich armád je s NATO kompaktibilní, ba i spolupracují na vývoji a výrobě i pro vojenské účely;-)

+5/−2
16.5.2018 19:21
Foto

A54l44e48š 20M13e66r70t59a 4212458768177

Ale vím, že spolupracují, ale s těma základnama se poněkud pletete, to by ten neutrální statut ztratili. Máte na mysli nějaký konkretní případ?

+1/−2
16.5.2018 20:35

J75i54ř90í 60J91i38r93o94u27d23e42k 8176809864674

Statut, nestatut, vzbudˇte se a vnímejte realitu. A zajedˇte si třeba na Maltu, či do Finska, či Švédska. A víte, kde se cvičili naši piloti a mechanici Grippenů? Že NAPŘ. i Švédové, či i Rakušané létají i na dny NATO, a nejen k nám, to je také ,,detail".;-)

+5/−1
16.5.2018 21:23







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz